Aku berjaye!!!!

huhuhu, rase malu lak nak mention kat sini, aku berjaye ape...nak tau ke..eh segan lahhh...
xtualy aku brjaye masak nasik dengan jaya nye...for ur information, this is my 1st time masak nasik..huhuhu..malu-malu ....tp hampir gagal gak sbenarnye...sebab kekurngan air pada awalnye.. tp dengan tindakan pantas aku, segalanye dapt diatasi..bile aku tgk nasik tu lain macm je, terus tmbah air lagi..then finally jadi dengan sejadinya...boleh la makan..klu xde lauk pun xpe sbab nasik aku masak ni sedap sbb air tgan aku sndiri... yang penting, my housemate x complain pun .. OK,

isu nasik selesai, sambil masak nasik, tgn memegang senduk..huhu..agak2 wat ape????


haaaaaa...pandai..masak lauk lerrrhh.. tp lauk aku biase2 je, almaklumlah, bujang trang tang tang....
just masak ayam goreng segera (ayam tempura) and telur dadar...kire cukup la tu..nak masak gulai bagai memang  harapan larhhh... x nuntut lg ilmu tu.. mybe mase blik kampung nnti suh mak turunkan ilmu tu kat aku...mane tau leh jadi chef nanti... dulu mmg cite2 nak jadi chef tp, x kesampaian sbb malas masuk dpur...tp xpelah jd engineer pun kire ok la...

akhir skali, tibalah time makan, tp sedyh skit kali ni nasik di catu skit sbb beras dah abis n malas nak turun bwah gi beli.... maklum la rumah ak ni tinggi klu kapal terbang lalu, siap leh lambai2 ngan driver dier..huhuhu... xpe la besok la gi shopping barg dapur ngan housemate aku....klu aku nak beli sndiri mmg fail la jawabnye..yang segere2 bolehla aku beli...

ok,, that oall for today...nak gi lepak kat bawah jap....

2 comments:

  1. keh2~ tahniah la ye berjaye msk nasi + telur dadar nuh.. blh jd calon suami kalo gni.. lalala~ :-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah dipermudahkan segalanya

    ReplyDelete