Sambal ikan bilis BABAS

huhhuu..bace betul2..bukan sambal ikan bilis terbabas ok!!!..tuday, sambal ikan bilis menjadi menu malam ini... chefnye dah tentu la aku..klu x xkan aku gajin nak update blog ni..masakan yang mudah dan simple but 1st time aku masak sambal cili gune serbuk babas.. Rasenye, tentu2 lah lain dari cili kering yang dikisar sndiri.. but, klu aku yg  masak sure2 lah leh makan...( belagak siotttt)..tp,/.. lucu gak mase tgah2 masak sambal ni, sume mengadap aku masak n yg sorang tambah perisa, yang sorang tukang kacau.sume takut masakan tu tak menjadi...but, fnally menjadi gak sambal ikan bilik babas..bukan terbabas k!!!! kesedapannye tiada tandingan.Housemate siap mintak permisssion nak tambah nasik..hahahaha..sedap sangat....ok tu je menu ari ni...

p/s: kpada yang idup sendiri tu, jangan takut cube resepi baru...insyaallah menjadi kalu yakin

peacceee yawww!!!

5 comments:

  1. sambal ikan bilis sodap dah.. apekata letak potai dalam tu.. lagi sodap~ kan2~ hehe..

    ReplyDelete
  2. xtuly, we forgot to buy potai...huhu
    biase la, kami beli brg dulu, baru cari resepi..maka resepinya tunggang langgang skit...huhu

    ReplyDelete
  3. adess.. syg2.. xpe len kali letak potai, tp smbl xley la kering mcm 2.. xsodap t.. kne de kuah~

    ReplyDelete
  4. wokeyhhh.... pasni u jd penasihat saye k...hehe..

    ReplyDelete