Selesaiii

alhamdulillah....selesai sudah tugasan hari ini dari pagi hingga ke malam...

8.20 pg: mandi n bersiap
8.45 pg: bergerak ke opis
9.00 pg : sampai opis

6.00 ptg : balik umah
6.20 ptg : sampai umah n berehat jap
7.00 ptg : kemas dapur..
8.30 ptg : masak nasik + sambal sotong + telur dadar

segalanya berjalan lancar, semuanya atas kehendak NYA...jika niat kita betul..insyaallah kepenatan tidak akan terasa walau banyak kerje sekali pun... mesti ramai yang cakap, idup bujang pun nak masak bagai ke?? huhuhu,, ni adalah soalan budak yg otaknye tersalah alignment skit...huhuhu..sory klu terasa..kenape aku ckp camtu? haaaa..tu la korang, selain leh berjimat, dengn masak sndiri, kite leh merapatkan ikatan antara isi rumah..haaaa, kan dah mule ceramah nih.... walupun aku sorg yg masak, tp yang makannye ramai ..so dengan tdk disengajakan ukhwah itu wujud dalam isi rumah.... bukan aku nak bangge mention kat sini yang aku sorg je masak..actually, aku suke masak n this is my chance to menjamu housemate aku....bile aku masak ,,aku rase puas sgt sbb ape?? jeng..jeng..jeng ..sbb aku dpt makan lorrrrhh..huhuhu..xdelaaa..gurau je.. sebnarnya at least impian yg pernah terkeluar dr mulut aku tuk jd cheff suatu ketika dulu dah nmpak jalannye.... bukan nmpak lorong2nye..tp jalanye..huhuhu... kdg2 dalam keterpaksaan menjadikan kita lebih berkeyakinan... keapda abang2 , adik2 kat luar sane, marilah kite membuktikan yg lelaki boleh menndingi pompuan dlm bab masakan....huhhu

wokeyhhh...wa chawww lu...peace yawww!!!
 p/s : menu hari ini => sambal sotong + telur dadar

No comments:

Post a Comment